piektdiena, aprīlis 01, 2011

CIEMOS PIE KOUČA

Vai atceries tās situācijas, kad reizēm iedomājamies, ka būtu jau forši, ja varētu kaut ko pamēģināt.. un tad pēkšņi rodas tāda iespēja? Man tā bija vakar, kad es devos uz iepazīšanās sarunu pie kouča. Šeit prasās mazs ievads par to, kas tas koučings par zvēru ir. Koučingam ir dažnedažādi paveidi, bet visus vieno kopēja ideja - profesionāls koučs palīdz klientam nospraust un sasniegt savus mērķus. Nepārproti, koučs nekādā gadījumā nedrīkst pie Tevis vērsties ar kādiem padomiem vai ieteikumiem par to, kā būtu attiecīgā situācijā labāk rīkoties. Viņš ir cilvēks, kurš uzklausa Tevi un palīdz Tev paskatīties uz sevi un saviem mērķiem no cita skatu leņķa, pārvērst neskaidras vēlmes reālos mērķos. Pats interesantākais koučinga procesā ir tas, ka, kā jau minēju, nekādas receptes vai norādes Tev netiks dotas, toties sarunu veidā Tu pats nonāksi pie secinājumiem, kas Tev ir nepieciešams un kā Tev būtu jārīkojas.

"Sesijas procesa laikā koučs un klients noskaidro un veido mērķus. Lai noteiktu un precizētu sava klienta dziļākās vērtības, koučs saskarsmes laikā rada pozitīvu radošo vidi. Pēc mērķu un vajadzību noskaidrošanas, tiek izstrādātas stratēģijas un pieejas, kuras būs visatbilstošākās konkrētajam cilvēkam, mobilizēs tā iekšējās rezerves un novērsīs iekšējās barjeras. Tas ir juveliera cienīgs, konfidenciāls un ļoti auglīgs darbs."

http://www.lifecoaching.lv/

Es jau sen biju saskatījusies amerikāņu filmas un sapņoju par iespēju tikt pie tāda kouča. Reiz par to ieminējos tētim un - kā gadījās, kā ne - izrādās, ka viņa paziņu lokā ir tieši šāds cilvēks! Jau pēc pāris dienām tika norunāta tikšanās un vakar vakarā es ienācu plašā, skaistā studijas telpā, apsēdos uz ērtā dīvāna un izstāstīju savam koučam visu. Goda vārds, man šķiet, ka es biju gandrīz vienīgā, kas runāja, kas man nav raksturīgi saskarsmē ar tikko satiktiem cilvēkiem. Bet es runāju, runāju, runāju, kopīgiem spēkiem mēs atklājām manas stiprās puses, to, kas man ir nepieciešams, lai es darbotos produktīvi un ar prieku, un man, cilvēkam, kurš sevi izjautā, ik dienu gremdējas pārdomās par sevi un savu būtību un kam viens tāds koučs ir pieejams jebkurā laikā mājas apstākļos (par to vēlāk), radās jaunas idejas un galvenais - spēks, lai ķertos pie savu mērķu īstenošanas. No telpas iznācu ar milzu smaidu un staigāju kā pa mākoņiem - viena sarunas stunda tik tiešām pacēla mani spārnos! Tā bija lieliska, iedvesmojoša un ļoti ļoti spēcinoša pieredze, kas man lika vairāk noticēt saviem spēkiem un atļaut sev vairāk - vairāk brīvības, lielākus sapņus, plašāku vērienu, jo es to varu!
Esmu ļoti pateicīga Zaigai Putrāmai par šo lielisko iespēju un iesaku pilnīgi visiem to pamēģināt - pat viena reize ir neaizmirstama pieredze un kas zin - var izrādīties pat dzīvi izmainoša! Starpcitu, vai es jau minēju, ka viņa ir arī māksliniece un radījusi dažādus interesantus projektus, kā piemēram šo labo, mierinošo, spēcinošo vārdu domino?




 Runājot par māksliniekiem, šīs koučinga sesijas laikā kārtējo reizi nonācu pie secinājuma, ka man patiesībā jau ir savs koučs, kam es varu būt neizmērāmi pateicīga par palīdzību manas personības veidošanā. Man ir ļoti paveicies, ka man vienmēr ir bijis cilvēks, pie kura varu aiziet ar saviem jautājumiem, šaubām, uztraukumiem un problēmām, nobērt to visu viņam priekšā, bet viņš kā klucīšus palīdzēja salikt tos pa plauktiņiem. Mēs varam runāt stundām un galu galā es vienmēr būšu ieguvēja, jo mans domu un emociju haoss būs sakārtots, kopīgiem spēkiem mēs būsim izvilkuši no tā visa svarīgāko esenci un man ir kā rīcības plāns, tā pārliecība par to, ka es rīkojos pareizi. Tā ir pieņemti mani svarīgākie lēmumi, un es atzīstu, ka esmu pavisam nepatstāvīga, jo man vienmēr ir jāpiezvana savam TĒTIM un jāaprunājas ar viņu, pirms varu pieņemt kādu lēmumu. Man tiešām ļoti, ļoti, ļoti veicas. :) 

Un ja nu Tev nav paveicies ar šādu mājas apstākļu kouču, tad sazinies ar Zaigu, lai noorganizētu savu iepazīšanās sesiju (kas var notikt arī, piemēram, caur Skype, jo viņa bāzējas UK) - tas tiešām ir ļoti vērtīgi. 

Nu re, kāda interesanta pieredze man vakar atgadījās - šodien es jūtos kā mazliet no jauna piedzimusi, jo šodien es ļauju Brīvajai, enerģiskajai, vitālajai, radošajai Odrijai vairāk izpausties un novēlu arī Tev sevī atrast šo labāko, radošāko un laimīgāko sevi. Priekā! :) 

4 komentāri:

  1. Hah, varētu tā padomāt, ne? :D

    Jau no bērnības, katru reizi, kad par kaut ko stāstīju vecākiem, viņi tā skatījās, skatījās uz mani un noteica - Tev vajadzētu reklāmās piedalīties.

    Bet tas nav tā speciāli.. ;)

    AtbildētDzēst
  2. Nē nu talants toč tev ir. Būtu jāiet uz sabiedriskajām attiecībām, jo iespaids tiešām kā labi nostrādātam reklāmrakstam.

    AtbildētDzēst
  3. nu jā, vairākkārt cilvēki ir teikuši, ka es būtu labs "copyrighter", ja tik nebūtu manas gramatikas problēmas :D

    vismaz zināšu, ko iesākt, ja nekas cits nesanāks :) paldies par kompļimentu! :)

    AtbildētDzēst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...